Η νέα απαίτηση των εφοπλιστών, να καταργηθεί κάθε περιορισμός ακόμα και στα εισιτήρια οικονομικής θέσης και τα ναύλα των οχημάτων, ξετινάζει την επιχείρηση συκοφάντησης και τρομοκράτησης των ναυτεργατών, επιβεβαιώνει και το δίκιο και τη σημασία του αγώνα τους. Αναδεικνύει τον άτιμο αντεργατικό ρόλο που παίζουν οι πληρωμένοι κονδυλοφόροι της αστικής, έντυπης και ηλεκτρονικής, δημοσιογραφίας, η κυβέρνηση και ο ΛΑ.Ο.Σ. που χύνουν δηλητήριο σε όσους αμφισβητούν και απειλούν την κερδοφορία των εφοπλιστών, επειδή υπηρετούν αυτούς και όλη την τάξη τους.
Οι καθημερινές εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι ο αγώνας στους καταπέλτες των πλοίων αφορά και πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του λαού. Είναι αγώνας προς όφελος όλων των εργαζομένων, των πλατιών λαϊκών στρωμάτων, των νησιωτών, που χρειάζονται και δικαιούνται φθηνές, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές για τις διακοπές και τις μετακινήσεις τους. Οσο αυτός δυναμώνει τόσο θα δυναμώνει και η πάλη ενάντια στην πολιτική που καλεί τη λαϊκή οικογένεια να πληρώνει όλο και περισσότερο για τις συγκοινωνίες, ανεβάζοντας ταυτόχρονα και το κόστος του δικαιώματός της σε αναψυχή.
Η απαίτηση κατάργησης του τελευταίου πλαφόν στα ναύλα γίνεται σε μια στιγμή που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μόνο από το 2001, έχουν αυξηθεί κατά 400%. Ενδεικτικά μόνο, αναφέρουμε: Από Πειραιά για Ικαρία, σε 9 χρόνια (2001-2010) τα εισιτήρια αυξήθηκαν κατά 435%! Αντίστοιχα, στον τελευταίο χρόνο (2009-2010) από Πειραιά για Νάξο η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε 26%, από Πειραιά για Σάμο 9,3% και από Πειραιά για Μύκονο 15,9%. Η κατάργηση του πλαφόν θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, σε ακόμη μεγαλύτερη αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος.
Ολη αυτή η εξέλιξη δεν είναι καθόλου άσχετη με την υπόθεση της άρσης του καμποτάζ. Αντίθετα. Αναδεικνύει πόσο επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα είναι η πολιτική που «απελευθερώνει» τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και η απαίτηση αυτή των εφοπλιστών - για την ιστορία, κατατέθηκε προσφυγή στο ΣτΕ από την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και τρεις ναυτιλιακές εταιρείες - καταγράφει πόσο αναθαρρεύουν από την κυρίαρχη πολιτική. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι εφοπλιστές, αιτιολογώντας την απαίτηση κατάργησης των ναύλων, επικαλούνται το οπλοστάσιο του πολιτικού τους προσωπικού (ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ). Αυτό που επιδιώκουν είναι ένα: Το πώς, αν και πότε θα μετακινηθεί ο οποιοσδήποτε μέσω θαλάσσιας συγκοινωνίας να εξαρτάται απόλυτα από τις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Και είναι αυτό ακριβώς που πονάει το κεφάλαιο, τα ΜΜΕ τους και τα πολιτικά κόμματα της τάξης τους: Οτι οι ναυτεργάτες, μαζί με τους εργάτες της στεριάς, λένε ΟΧΙ. Και δε λένε μόνο ΟΧΙ, αλλά επιπλέον προτείνουν συγκεκριμένη λύση. Με ολοκληρωμένη πρόταση για το σύνολο της ναυτιλίας, αποδεικνύουν πως οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν και ασφαλή και φθηνή και σύγχρονη θαλάσσια συγκοινωνία, με μόνο μία προϋπόθεση: «Πετώντας στη θάλασσα» αυτούς που λυμαίνονται τον ιδρώτα των εργατών τόσο της στεριάς όσο και της θάλασσας. Και γι' αυτό η άθλια προβοκατόρικη επίθεση, και γι' αυτό η «φάμπρικα» καταδικαστικών αποφάσεων, και γι' αυτό οι διώξεις συνδικαλιστών. Απάντηση είναι μόνον η ένταση των ταξικά προσανατολισμένων αγώνων. Σ' αυτή την κατεύθυνση θα δοθεί και η πανεργατική απεργία της ερχόμενης Πέμπτης.
O Τσίπρας αύριο...
-
Θα μπορούσα να γράψω κατεβατά για όλο τον σχεδιασμό Τσίπρα από το
αποτυχημένο εσωκομματικό πραξικόπημα του συνεδρίου του Φεβρουαρίου μέχρι το
πετυχημένο ...
Πριν από 3 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.