skip to main |
skip to sidebar
Δυναμώνει το κίνημα πολιτών ενάντια στην καταβολή διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Οι κάτοικοι της βορειοανατολικής Αττικής, ειδικότερα, αποφάσισαν να κινηθούν νομικά (αποστέλλοντας εξώδικα) ενάντια στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν, προσπάθησε να προστατεύσει τα συμφέροντα της εταιρείας «Νέα Οδός». Η κίνηση πολιτών της περιοχής μάλιστα προτρέπει τους οδηγούς που χρησιμοποιούν τους εθνικούς δρόμους να μην πληρώνουν διόδια, αφού η ελεύθερη διέλευση δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα και τυχόν κυρώσεις (πρόστιμα κ.λπ.) δεν έχουν επιβληθεί έως σήμερα. Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου της συντονιστικής επιτροπής φορέων και κατοίκων ΒΑ Αττικής σε αίθουσα της ΕΣΗΕΑ χθες το πρωί. «Νιώθουμε πως έχει χτιστεί ένας φράχτης έξω από τα σπίτια μας», ανέφερε ο πρόεδρος της Μαλακάσας Κώστας Λίτσας. «Οχι μόνο τα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και τα απορριμματοφόρα των δήμων καταβάλλουν το χαράτσι των διοδίων καθημερινά», συμπλήρωσε. Ο πολιτικός μηχανικός και μέλος της κίνησης, Χρήστος Παναγής, έκανε λόγο για «τρελό πάρτι εκατομμυρίων» που έχει στηθεί στις εθνικές οδούς, αποκαλύπτοντας πως μια οικογένεια που κατοικεί στην περιοχή και χρησιμοποιεί δύο Ι.Χ., καταβάλλει περίπου 2.500 ευρώ τον χρόνο, όταν η εταιρεία, όπως αναφέρθηκε, εισπράττει από τον σταθμό Αφιδνών σχεδόν 300.000 ευρώ ημερησίως από τα 40.000 οχήματα που διέρχονται από το σημείο. Οι ομιλητές κατήγγειλαν τη σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και εταιρείας ως αποικιοκρατική και σε ό,τι αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων με το πρόσχημα του αδικήματος, έως και καταχρηστική. Περιβαλλοντική επιβάρυνση, επικίνδυνοι παράδρομοι, ουρές στα διόδια και συχνά τροχαία ατυχήματα είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η παρουσία ολοένα και περισσότερων σταθμών διοδίων στην περιοχή (σε 14 δήμους αναλογούν 8 σταθμοί διοδίων). Στη συνέντευξη έγινε λόγος για τα πενιχρά αποτελέσματα της προχθεσινής συνάντησης φορέων και κατοίκων με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη. «Ο,τι δεν πληρώνουν οι κάτοικοι, το πληρώνει το Δημόσιο», υποστήριξε ο υφυπουργός -«κάτι το οποίο δεν ισχύει», απάντησε ο νομικός σύμβουλος των κατοίκων Κώστας Παπαδάκης, εντοπίζοντας μία από τις πολλές αντιφάσεις της σύμβασης. Σε κάθε περίπτωση «ο δρόμος είναι κοινόχρηστο αγαθό και όχι εμπόρευμα», πρόσθεσαν οι κάτοικοι. Η άρνηση καταβολής αντιτίμου είναι «διευκόλυνση και όχι παρακώλυση της συγκοινωνίας», κατέληξαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.