Στη λύση των διώξεων καταφεύγει η Νέα Οδός Α.Ε.
Σε κατάσταση πανικού βρίσκεται η εταιρία Νέα Οδός Α.Ε., βλέποντας να δυναμώνει το κίνημα των κατοίκων εναντίον των παράνομων διοδίων και των υπέρογκων χρεώσεων για τη χρήση των δημόσιων αυτοκινητοδρόμων.
Πρόσφατα προχώρησε στην υποβολή μηνύσεων εναντίον των κατοίκων με κατηγορίες όπως συκοφαντική δυσφήμιση, φθορά ξένης περιουσίας και παρακώλυση συγκοινωνιών. Συνολικά, 11 κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής θα καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου, ενώ με τον τρόπο που έχει διατυπωθεί το κατηγορητήριο υποκρύπτονται και κατηγορίες όπως «σύσταση εγκληματικής συμμορίας», «διατάραξη οικιακής ειρήνης» ακόμα και «διέγερσης των πολιτών», καθώς εγκαλούνται οι συγκεκριμένοι κάτοικοι για παρακίνηση και των υπολοίπων, προκειμένου να προχωρήσουν σε έκνομες ενέργειες…
Μέχρι εκεί που τους παίρνει…
Αν και oι μηνύσεις επιχειρούν να κλονίσουν το σθένος των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, αλλά και του κινήματος κατά των διοδίων στο σύνολό του, εντούτοις για άλλη μια φορά η εταιρία αποφεύγει να κινηθεί νομικά σε ό,τι αφορά το επίκεντρο του αγώνα των πολιτών. Και αυτό δεν είναι άλλο από το κίνημα «Δεν πληρώνω» το οποίο δυναμώνει όλο και περισσότερο και αποτελεί το μεγάλο «αγκάθι» για τις εταιρίες των διοδίων, καθώς όλο και περισσότεροι πολίτες περνούν καθημερινά τα διόδια χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο. Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις νομικών (ακόμα και των ίδιων των εταιριών) μια πιθανή προσφυγή κατά των πολιτών αυτών στα αστικά δικαστήρια θα κατέπιπτε πανηγυρικά καθώς δεν αποτελεί ούτε φορολογική ούτε τροχονομική παράβαση η μη καταβολή των διοδίων. Στο πεδίο αυτό οι εταιρίες πιέζουν την κυβέρνηση για αλλαγή του φορολογικού νόμου και για μετατροπή της άρνησης πληρωμής σε αδίκημα από το 2013, όταν το κράτος θα προσδοκά πλέον έσοδα από τον ΦΠΑ του κομίστρου. Μέχρι τότε όμως η Νέα Οδός και η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου δεν έχουν άλλη επιλογή από το να βλέπουν όλο και περισσότερους οδηγούς να αγνοούν τα διόδια.
Κρίση πανικού
Σε αυτό το κλίμα οι εταιρία Νέα Οδός Α.Ε. καταφεύγει σε μηνύσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «κινήσεις πανικού» από τους πολίτες. Η εταιρία προσπαθεί απλά να ενεργοποιήσει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς και τις ποινικές διώξεις στοχοποιώντας όσους βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή και έτυχε να γνωρίζει τα ονόματά τους. Αυτούς κατηγορεί, σήμερα, η εταιρία ως «πρωτεργάτες» επιδιώκοντας μέσω της δικής τους φίμωσης την παρεμπόδιση κάθε επιτρεπτής πολιτικής δραστηριότητας και κινητοποίησης για την απελευθέρωση των εθνικών οδών από τα διόδια. Την ίδια στιγμή, το κίνημα «Δεν πληρώνω» διευρύνεται με τη συμμετοχή και επαγγελματικών κλάδων που πλήττονται οικονομικά από τα διόδια όπως των αυτοκινητιστών και ιδιοκτητών φορτηγών κυρίως από τις περιοχές της Θεσσαλίας.
Ούτε βήμα πίσω
«Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω», λένε στον Δρόμο οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής, μερικοί από αυτούς μεταξύ των «κατηγορουμένων», πλέον, δηλώνοντας πανέτοιμοι για ακόμα μια μάχη, αυτή τη φορά στο δικαστήριο που θα ξεσκεπάσει την αδικία εις βάρος των πολιτών. Αυτήν την περίοδο διεξάγεται προκαταρκτική εξέταση, ενώ τις προσεχείς ημέρες οι μηνυόμενοι θα υποβάλλουν απολογητικά υπομνήματα στον ανακριτή. Την ίδια στιγμή, διοργανώνεται ήδη ο επόμενος αποκλεισμός – άνοιγμα των διοδίων, αύριο Κυριακή 4 Ιουλίου.
Ραντεβού στα διόδια Αφιδνών
Το ραντεβού δίνεται και πάλι στα διόδια των Αφιδνών, αύριο Κυριακή στις 6 το απόγευμα, όπου αναμένεται να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή από τις προηγούμενες φορές μετά και την ενημέρωση των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής για τη δίωξη των συμπολιτών τους από πλευράς της εταιρίας. Το αποτέλεσμα των συγκεντρώσεων αυτών γίνεται, πλέον, απολύτως εμφανές. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στη μήνυση που υπέβαλλε η Νέα Οδός Α.Ε. έχει καταγράψει ως επιβαρυντικά στοιχεία κάθε μία ξεχωριστή συγκέντρωση των κατοίκων στα διόδιά της, με τις ακριβείς ημερομηνίες σε μια προσπάθεια να ποινικοποιήσει τις διαμαρτυρίες των πολιτών.
Πισωγυρίσματα Ρέππα-Μαγκριώτη
Αποκαλυπτικό για την ανακολουθία της σημερινής κυβέρνησης είναι το ιστορικό της στάσης τόσο του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα, όσο και του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη ο οποίος, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης, έλεγε πως η τότε κυβέρνηση είχε μετατρέψει την κρατική συμμετοχή στην κατασκευή των δρόμων σε φορολόγηση των πολιτών, μέσω των διοδίων.
Αν και δημοσίως έχει δεσμευτεί προεκλογικά, αλλά και μετεκλογικά, για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης και για μείωση των τιμών των διοδίων, έως τις αρχές του 2010, εντούτοις, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό. Αντίθετα, μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, καταφέρθηκε κατά των κατοίκων που δεν πληρώνουν διόδια, επικαλούμενος απώλειες εσόδων από τον ΦΠΑ και, στην ουσία, προαναγγέλλοντας νομοθετική αλλαγή, ώστε μέσω της εφορίας να πέσουν οι πολίτες στη «φάκα» των εταιριών. Αξίζει, πάντως ,να αναφερθεί πως το ΠΑΣΟΚ (και ο κ. Ρέππας) όντας αντιπολίτευση, είχε καταψηφίσει τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων με το δικαιολογητικό ότι είναι «χαριστικές».
Και αυθαίρετα
Από την πλευρά της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων και Φορέων της Βορειοανατολικής Αττικής έχουν κατατεθεί και προσφυγές για αυθαίρετες κατασκευές σταθμών διοδίων εντός της ζώνης προστασίας της Πεντέλης. Για τις συγκεκριμένες κατασκευές στην εταιρία Νέα Οδός Α.Ε. έχει επιβληθεί, από την Πολεοδομία, πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης άνω των 19 εκατ. ευρώ, κατόπιν αυτοψίας από το αρμόδιο πολεοδομικό γραφείο.
Στην αυτοψία αυτή είχε διαπιστωθεί η κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων χωρίς την απαραίτητη οικοδομική άδεια από την πλευρά της εταιρίας.
Πώς περνάμε χωρίς να πληρώσουμε
Φτάνοντας στον/στην υπάλληλο των διοδίων ενημερώνουμε πως δεν επιθυμούμε να πληρώσουμε το αντίτιμο του κομίστρου. Εναλλακτικά μπορεί να υπάρχει το σήμα του κινήματος «Δεν πληρώνω» στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου μας. Αρνούμαστε να υπογράψουμε οτιδήποτε. Προειδοποιούμε ότι αν δεν ανοίξουν την μπάρα σε 10 δευτερόλεπτα θεωρούμε ότι καταστρατηγούν το συνταγματικό δικαίωμα μας για ελεύθερη μετακίνηση πολιτών. Αν δεν το κάνουν τότε κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο και ανοίγουμε μόνοι μας τη μπάρα. Συνεχίζουμε τον δρόμο μας. Η μπάρα δεν παθαίνει καμία φθορά και δεν κάνουμε τίποτα παράνομο. Σε περίπτωση που ο/η υπάλληλος έχει εντολή να μην μας επιτρέψει τη διέλευση και μας εμποδίσει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο τότε μπορούμε να υποβάλουμε μήνυση εις βάρος του προϊσταμένου του σταθμού διοδίων.
Κείμενο-πρότυπο της συγκεκριμένης μήνυσης υπάρχει στη διεύθυνση http://diodiastoparxeio.blogspot.com/2010/03/blog-post.html
Το τιμολόγιο της Νέας Οδού Α.Ε.
Περισσότερα από 1.000 ευρώ το χρόνο αναγκάζονται να πληρώνουν οι κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής προκειμένου να μεταβούν και να επιστρέψουν στη δουλειά τους αν αυτή βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα μετά την αύξηση του ΦΠΑ σε 23%, ήδη από τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 1/7, αυξήθηκαν και άλλο οι τιμές των διοδίων της Νέας Οδού Α.Ε.
http://www.edromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1643:%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD&Itemid=48
«Ελλάς, Ελλάς... εκτός Ν.Δ. ο Σαμαράς»...
-
Η διαδρομή του Μεσσήνιου πολιτικού από την εκλογή του στη Βουλή το 1977, τη
θητεία του στα υπουργεία Οικονομικών και Εξωτερικών επί κυβερνήσεων Κων.
Μητ...
Πριν από 4 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.